Každé dítě se od malička potřebuje naučit spoustu věcí, aby z něj vyrostl gramotný člověk. Číst a psát se naučí ve škole, ale těmto dovednostem předchází dlouhá doba přípravy, kdy se musí dětský mozek rozvíjet. A jak jinak dítě rozvíjet než hrou. Možná si myslíte, že když si dítě staví hrad z písku nebo kostek, je to jen hra. Ale při této hře si dítě osvojuje řadu jako motorických tak i rozvíjí mozek a paměť. Jen prosté uchopení kostky a umístění na správné místo jsou pro malé dítě velice složité úkony. O trénování trpělivosti nemluvě.
Hra je ideální způsob pro učení. Dítě si hraje a nevnímá to jako povinnost, což nastane až při školní docházce. Malé děti jsou jako houby, které nacucávají vědomosti a je úkolem náš rodičů, jim dopřát co největší přísun informací.
Knihy a dětské encyklopedie, ty by měly být v každém dětském pokojíčku a dítě by k nim mělo mít neomezený přístup. Každá chvilka, kdy dítě sáhne po knize se musí využít a dítě si tak nenásilnou formou může prohlížet obrázky, úměrně jeho věku, které mu budou předávat spoustu znalostí. Krásnou formou spojení hry a učení jsou venkovní učebny Detskahriste. Dítě se může naučit jak rozpoznávat písmenka, tak číslice, může se naučit barvy, základní tvary, zkrátka vše, co potřebuje znát, než nastoupí do první třídy na základní škole.
Venkovní naučné tabule nebo i jen obyčejná černá tabule, na kterou může dítě kreslit znova a znova, rozvíjí jak motoriku ruky, kterou potřebuje k držení křídy a později tužky a péra, ale kreslení rozvíjí dětskou fantazii a kreativitu. Malé děti si umí hrát s věcmi, které my dospělí přehlížíme, kamínky, písek, hlína, květiny, větvičky i listí. Všechno berou jako hru a není důvod jim to brát. Hrou se dá naučit mnohé, což jim usnadní nástup do školy. A tam už záleží na paní učitelce, nakolik bude učit děti hrou.